استفاده از فیلم برای یادگیری زبان

استفاده از فیلم برای یادگیری زبان


۱- فقط فیلم‌های جذاب و جالب را برای دیدن انتخاب کنید. شاید بدیهی به نظر برسد اما جذابیت یک فیلم، تاثیر بسزایی در یادگیری زبان آن فیلم دارد. اگر فیلم کسل‌کننده‌ای را انتخاب کنید، قطعا زبانی که در آن فیلم استفاده شده، برایتان جالب نخواهد بود. برای پیدا کردن فیلم مورد علاقه‌تان برحسب ژانر، موضوع، بازیگر و یا سال تولید نیز می‌توانید از سایت IMDB استفاده کنید.

۲- از دیدن فیلم‌های خیلی سخت و دشوار خودداری کنید. فیلمی را برای تماشا انتخاب کنید که با سطح کنونی زبان شما متناسب باشد تا حداقل بتوانید داستان آن را دنبال کنید. اگر در مقاطع مبتدی زبان هستید، می‌توانید کارتون‌ها و یا فیلم‌های کودکان را تماشا کنید. برای مثال انیمیشن “داستان اسباب بازی‌ها” می‌تواند گزینه خوبی باشد. در صورتی که شما ۹۹ درصد از مکالمات کاراکتر‌های فیلم را متوجه شوید، آن فیلم برای شما بسیار ساده محسوب می‌شود .

 

استفاده از فیلم برای یادگیری زبان
استفاده از فیلم برای یادگیری زبان

 

۳- هنگامی که می‌خواهید انگلیسی را از طریق تماشای فیلم یاد بگیرید، درک کلی مکالمات برای شما کافیست (70 درصد از مکالمات) و لزومی ندارد که تک‌تک واژه‌های به کار برده در آن را متوجه شوید. اگر در حین تماشای فیلم، کلمات و عبارات را رد می‌کنید و یا لهجه آن‌ها را متوجه نمی‌شوید، جای نگرانی نیست. می‌توانید فیلم را متوقف کرده و یا آن را به عقب برگردانید و لغت جدید را یادداشت کنید. اما این کار را مدام تکرار نکنید. به خاطر داشته باشید که شما باید از دیدن فیلم لذت ببرید.

۴- اگر هنگام تماشای فیلم از جمله یا عبارتی خوشتان آمد، آن را یادداشت کرده و تکرار کنید. تکرار این عبارات با صدای بلند در یادگیری بهتر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. گاهی هنگام تماشای فیلم، عباراتی به گوشتان می‌خورد که در مکالمات روزمره انگلیسی زیاد به کار می‌روند. این اصطلاحات غیررسمی اغلب در کتاب‌های درسی مشاهده نمی‌شوند و تنها در فیلم‌ها می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

۵- با پخش فیلم به صورتی که زیرنویس آن با حدود دو ثانیه تاخیر نمایش داده شود، می‌توانید ابتدا مکالمات فیلم را گوش کرده و سپس از آنچه شنیده اید، با دیدن زیرنویس اطمینان حاصل کنید.

از زیرنویس به روش صحیح استفاده کنید. فعال بودن زیرنویس انگلیسی هنگام تماشای فیلم، ایده خوبی است. با اکثر پخش‌کننده‌های ویدئویی می‌توان این قابلیت را فعال کرد. اگر به فیلمی علاقه دارید، می‌توانید یک مرتبه آن را با زیرنویس ببینید و بار دوم زیرنویس را غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که هرگز زیرنویس را به زبان خودتان انتخاب نکنید!